Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

ΟΙ 12+6 ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΝΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Στην πεπατημένη των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου συνεχίζει να βαδίζει η κυβέρνηση, επιμένοντας να παρακάμπτει τη Βουλή και να της αφαιρεί τη νομοθετική πρωτοβουλία φέρνοντάς την προ τετελεσμένων και ήδη εφαρμοζόμενων νόμων...

Τον τελευταίο μήνα ωστόσο το ποτάμι των Πράξεων υπερχείλισε. Και έτσι, σαν να μην έφταναν οι συνολικά 12 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Ιούνιο και μετά (οι επτά είναι της τρικομματικής κυβέρνησης και οι άλλες πέντε εκκρεμότητες των κυβερνήσεων Πικραμμένου και Παπαδήμου), μόνο τον τελευταίο μήνα έχουν εκδοθεί ακόμα έξι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, οι οποίες ακόμα δεν έχουν κατατεθεί στη Βουλή.

Σύνολο 18, την ώρα που τα «κανονικά» νομοσχέδια που έχουν πάει στη Βουλή από τον Ιούνιο μετριούνται στα δάχτυλα τους ενός χεριού. Οπως προκύπτει μάλιστα... 


Πρόκειται για Πράξεις οι οποίες ρυθμίζουν σημαντικότατα θέματα που αφορούν το Μνημόνιο και τυχόν εισαγωγή τους στη Βουλή πριν από την εφαρμογή τους είναι βέβαιο ότι θα έθετε εν κινδύνω τις ρυθμίσεις.

Συγκεκριμένα:

- Στο ΦΕΚ 246 (το πιο πρόσφατο) δημοσιεύτηκε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του υπουργείου Ανάπτυξης για θέματα ΕΣΠΑ, την αναστολή πλειστηριασμών στην α’ κατοικία και την αναστολή εξώσεων σε εμπορικά καταστήματα.
-Στο ΦΕΚ 240, Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία τροποποιεί τους κανόνες της δανειακής σύμβασης. Οι ρυθμίσεις ισχύουν ήδη, ωστόσο επικρατεί αναβρασμός από μία διάταξη η οποία, κατά πολλούς, αποτελεί την απόλυτη παραίτηση της χώρας από κάθε ασυλία: Συγκεκριμένα ορίζεται ότι «ούτε το δικαιούχο κράτος-μέλος ούτε η Τράπεζα της Ελλάδος ούτε κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία εξαιρούνται, λόγω εθνικής κυριαρχίας ή για άλλο λόγο, της δικαιοδοσίας, κατάσχεσης-συντηρητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή διαδικασία σχετικά με τη σύμβαση τροποποίησης». Η κυβέρνηση επιμένει να λέει ότι πρόκειται για τυπική ρύθμιση, η οποία υπάρχει και στα προηγούμενα μνημόνια, ωστόσο όταν η Πράξη πάει στη Βουλή είναι δεδομένο ότι θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.
-Στο ΦΕΚ 238 την τιμητική τους έχουν οι υπάλληλοι της Βουλής, καθώς η κυβέρνηση αποφασίζει να κόψει την επιχορήγηση στο Ταμείο Αρωγής των Υπαλλήλων της Βουλής.
-Στο ΦΕΚ 237, νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για προαπαιτούμενα, προκειμένου η χώρα να εξασφαλίσει την εκταμίευση της δόσης και τα οποία δεν είχαν μπει στο Μνημόνιο 3.
-Στο ΦΕΚ 229 και πάλι Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με προαπαιτούμενα της τρόικας, κυρίως για μισθολογικά θέματα.
-Στο ΦΕΚ 224, την ίδια ημέρα που παίρνει ΦΕΚ η έγκριση του Μνημονίου 3, η κυβέρνηση δημοσιεύει Πράξη Νομοθετικού με ρυθμίσεις για τα ταξί.

Ολα τα παραπάνω μαζί με το φορολογικό και τις καταργήσεις φορέων αναμένεται να είναι τα πρώτα σχέδια νόμου που θα ψηφιστούν το 2013. Σε αυτές τις έξι πράξεις ωστόσο θα πρέπει να προστεθούν, όπως είπαμε, και οι υπόλοιπες επτά πράξεις της τρικομματικής κυβέρνησης, οι οποίες έχουν κατατεθεί στη Βουλή και αφορούν:

-τον νέο τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης,
-τις ρυθμίσεις για τα θέματα του «Ερρίκος Ντυνάν»,
-την παράταση της διάρκειας λειτουργίας της προσωρινής ενιαίας διοικούσας επιτροπής για τα θέματα ΟΕΚ και Εργατικής Εστίας,
-τη μεταφορά μαθητών για το σχολικό έτος 2012-2013,
-την κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Δημοσίου σε ΔΕΚΟ και λιμάνια,
-τη ρύθμιση θεμάτων μεταθέσεων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ.,
τη μεταφορά του χρόνου διενέργειας των ετήσιων τακτικών κρίσεων έτους 2012 στις Ενοπλες Δυνάμεις, στην Ελληνική Αστυνομία και στο Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή.

«Μόνο για έκτακτες περιπτώσεις» αναφέρει το Σύνταγμα
Τι είναι όμως αυτή η περιβόητη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και γιατί οι βουλευτές εξοργίζονται κάθε φορά που ακούνε ότι έρχεται;

Σύμφωνα με το άρθρο 44 του Συντάγματος, σε έκτακτες περιπτώσεις, εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του υπουργικού συμβουλίου, να εκδίδει Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, οι οποίες ισχύουν με τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Βουλή για κύρωση μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους. Αν δεν υποβληθούν στη Βουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής.

Οπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για κανονικούς νόμους οι οποίοι ισχύουν αμέσως και συνήθως πάνε στη Βουλή για μια απλή κύρωση δύο μήνες μετά την εφαρμογή τους. Ολα αυτά συμβάλλουν ώστε τα επίκαιρα θέματα τα οποία ρυθμίζονται με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου να καθίστανται ανεπίκαιρα όταν φτάνουν στη Βουλή, αφού ήδη ισχύουν επί δίμηνο. Ετσι κανένας δεν δείχνει διάθεση να ασχοληθεί ή να μελετήσει ένα τετελεσμένο γεγονός και ούτε φυσικά διανοείται να καταψηφίσει κάτι που ήδη ισχύει.

Εμπειροι κοινοβουλευτικοί μάλιστα αποδίδουν τις συνεχείς Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου όχι τόσο στις επείγουσες ανάγκες αλλά σε έναν εύσχημο τρόπο που έχει βρει η κυβέρνηση ώστε να αποφεύγει τις επικίνδυνες ψηφοφορίες στη Βουλή. Ολοι ωστόσο συμφωνούν ότι η υπερβολή με τις ΠΝΠ αποτελεί ουσιαστικά καίριο πλήγμα στο κύρος του Κοινοβουλίου, αφού επί της ουσίας η εκτελεστική εξουσία υποκαθιστά και τη νομοθετική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου