Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

ΝΕΑ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

Στην αποψινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής θα τεθεί το θέμα της τροπολογίας, που έχει καταθέσει το ΚΚΕ για την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και συνεπώς την κατάργηση της απόφασης για το κλείσμο της ΕΡΤ... 

Η τροπολογία, έχει κατατεθεί στο νομοσχέδιο που συζητείται για το “Ερρίκος Ντυνάν” προβλέπει την κατάργηση ή συγχώνευση με υπουργική απόφαση δημοσίων φορέων και οργανισμών, καθώς και την κατάργηση της απόφασης του υπουργού Οικονομικών και του υφυπουργού στον Πρωθυπουργό για το κλείσιμο της ΕΡΤ. Αν και το Σύνταγμα προβλέπει ότι... 


Είναι στην ευχέρεια της κυβέρνησης να δηλώσει ότι αποδέχεται να γίνει η συζήτηση μιας τροπολογίας που έχει κατατεθεί από βουλευτές, αναμένεται να ασκηθούν από την αντιπολίτευση ισχυρές πιέσεις μέχρι και την υποβολή αιτήματος ονομαστικής ψηφοφορίας, ώστε να αποφανθεί το Σώμα. Το άρθρο 101 παρ. 5 του Κανονισμού της Βουλής ορίζει ότι αν υπάρχει αμφισβήτηση για το αν εισάγεται ή όχι μια τροπολογία σε συζήτηση, τότε ο Πρόεδρος ερωτά τη Βουλή που αποφαίνεται αποκλειστικά με ανάταση ή έγερση και χωρίς συζήτηση.
Το κρίσιμο όμως στοιχείο στην διαδικασία αυτή είναι το εξής:  

-Το Σύνταγμα ορίζει ρητά ότι καμία πρόταση νόμου ή τροπολογία ή προσθήκη δεν εισάγεται για συζήτηση αν προέρχεται από τη Βουλή, εφόσον συνεπάγεται σε βάρος του Δημοσίου οποιοδήποτε δημοσιονομικό κόστος (άρθρο 73 παρ. 3). Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «καμία πρόταση νόμου ή τροπολογία ή προσθήκη δεν εισάγεται για συζήτηση αν προέρχεται από τη Βουλή εφόσον συνεπάγεται σε βάρος του Δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δαπάνες ή ελάττωση εσόδων ή της περιουσίας τους, για να δοθεί μισθός ή σύνταξη ή γενικά όφελος σε κάποιο πρόσωπο».
 
-Ωστόσο, το ίδιο άρθρο, παρ. 4, προβλέπει ότι: «Είναι όμως παραδεκτή τροπολογία ή προσθήκη που την υποβάλλει αρχηγός κόμματος ή εκπρόσωπος ομάδας (σ.σ. όπως στην περίπτωση της προέδρου της Κ.Ο. του ΚΚΕ κυρίας Αλέκας Παπαρήγα) κατά τους ορισμούς της παραγράφου 3 του άρθρου 74 (αφορά αν είναι εμπρόθεσμη ή όχι μια τροπολογία), όταν πρόκειται για νομοσχέδια που αφορούν την οργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών και των οργανισμών δημόσιου ενδιαφέροντος, την υπηρεσιακή γενικά κατάσταση των δημόσιων υπαλλήλων, των στρατιωτικών και των οργάνων των σωμάτων ασφαλείας, των υπαλλήλων ΟΤΑ ή άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, καθώς και δημόσιων γενικά επιχειρήσεων».
Σημειώνεται, τέλος, ότι μια τροπολογία που κατατίθεται πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. «Οι τροπολογίες που συνεπάγονται επιβάρυνση του προϋπολογισμού εισάγονται για συζήτηση μόνο μετά την υποβολή έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους», αναφέρεται σχετικά και αυτό ισχύει τόσο για τις υπουργικές όσο και τις βουλευτικές τροπολογίες.

Όσον αφορά στη στάση που θα τηρήσουν ΠαΣοΚ και ΔΗΜΑΡ, που σύμφωνα με πηγές, εφ’ όσον δεν υπάρχει τυπικό κώλυμα το κόμμα τους θα υπερψηφίσει την τροπολογία του ΚΚΕ χωρίς καμία επιφύλαξη, καθώς είναι ίδια με την πρόταση νόμου που έχουν υποβάλλει από κοινού με το ΠαΣοΚ.

Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ -που επίσης έχει καταθέσει πρόταση νόμου για το ίδιο θέμα- ο γραμματέας της Κ.Ο. Του κόμματος, Ν. Βούτσης, τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του, ότι: “Οποιαδήποτε κωλυσιεργία υπό το πρόσχημα της αναζήτησης μιας δήθεν συμβιβαστικής λύσης στα πλαίσια της τρικομματικής συγκυβέρνησης δεν δικαιολογεί τη μη εξέταση κατά προτεραιότητα της πρότασης νόμου του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ”, δηλώνοντας, πάντως, ότι “θα στηρίξουμε και κάθε άλλη τροπολογία και νομοθετική παρέμβαση, στο βαθμό που ευθέως κατατείνει στην κατάργηση της απαράδεκτης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έτσι κι αλλιώς είναι κατάφορα αντισυνταγματική και παράγει συνέπειες απολύτως παράνομες”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου